Sivut

lauantai 31. heinäkuuta 2010

Appelsiinilehto

Edellisinä päivinä oli saatu niin paljon aurinkoa,
että nyt piti pitää yksi välipäivä rannalla olosta. Aamupäivä lepäiltiin hotellihuoneistossa katsellen Kreikan TV:tä. Puolen päiviän jälkeen lähdettiin bussilla Plataniakseen. Siellä kierreltiin vähän kauppoja Lean ja Pinjan kanssa, mutta ei sitä oikein tässä helteessä jaksanut. ostettiin liput kolmen tunnin kiertoajelulle. Ajelulle lähdettiin puoli kuuden aikaan pikku-junalla, joka oli traktorista tehty, pyörillä kulkeva "juna" perävaunuineen. Ajelu suuntautui ranta-alueen takana olevaan appelsiinilaaksoon. Alueella tuotetaan valtavasti appelsiinia ja oliiveja. Ajelimme ensin vuoren kupeessa olevaan pikkukylään, jossa sai käydä kylän uudessa ja vanhassa, 1400-luvulta olevassa kirkossa.

Pienen tauon jälkeen lähdimme paluumatkalle aurongon alkaessa laskea.
Paluumatkalla oli pysähdys maatilan kupeessa. Tästä sai ostaa tuoreita, juuri poimittuja appelsiineja. Niitä toimmekin tuliaisiksi kotiin. Ja täälläkin "törmäsimme" vuohilaumaan keskellä tietä.

Ajelun jälkeen kävimme vielä syömässä Lean ja Pinjan kanssa Plataniaksessa. Sitten vain taksilla takaisin Kalamakiin ja nukkumaan.
Aamulla oli edessä pakkaaminen ja huoneen vaihto. Hotellista luvattiin meille toinen huone huomiseksi päiväksi, sillä paluulentomme lähtee vasta puolilta öin.